Polsko 1979 – Bandzioch

Účast: Karel Ondra, já

30. 7.

Odjezd vlakem směrem na Košice.

31. 7.

Příjezd ráno autousem do Zakopaneho. Postavení stanu a odpočinek.

1. 8.

Vynešení části materiálu ke vchodu Bandziochu a potom výstup na Kominarski Wierch a potom zas návrat do Zakopaneho.

2. 8.

Příprava na sestup do jeskyně.

3. 8.

Odložení sestupu. Takže z Kir, kde máme sraz, odcházíme teprve v 17 hod. U vchodu jsme kolem 19.30. Vstupujeme do jeskyně asi kolem 20. hod.První 3 stupně jsou dolů. Následují rovné chodby, potom nahoru, dolů a pořád dokola. V Bazilice jsme asi za 2 hodiny. Hodně podobný styl jak oPlánivy. Potom následuje 30timetrová studna Jacka, potom 60 m hluboká další studna. A potom dále hodně klasického lezení. Zastavujeme se asi v hloubce -170 m, při denivelaci 220 m, u velmi úzké pukliny, kterou se údajně prolézá dále. My se však vrycíme zpátky. Ven z jeskyně vylézáme asi kolem 8 hod. já s Křiškem a asi 2 hodiny po nás Karel a Januš. Dolů scházíme již za deště. U „Harnáše“ si dáváme tradišní bigosz. Domů jedeme večer.